Tuesday, January 10, 2012

BUNGA YANG BOLEH DIJADIKAN PENAWAR PENYAKIT

Beberapa hari lepas , Nifi ada pergi pameran orkid dengan keluarga . Macam macam jenis orkid ada tau . Yang mahal ada , yang murah pun ada . Yang besar ada , yang kecil pun ada .

Bukan orkid je yang dijual , pokok pokok lain pun ada dijual tau . Contohnya , pokok kesidang atau nama lainnya pokok kerak nasi . Selain tu , pokok kemuning ataupun nama glemernya pokok sedap malam . Ehemm ehemm :P


Bila tengok gambar2 bunga dan pokok ni , teringat pulak , zaman dulu dulu , takde ubat cair , pil , kapsul bagai . Orang dulu dulu bergantung kepada sumber alam je kalau nak cari penawar sakit .
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...