Thursday, June 23, 2011

BAS MINI , TAKDE DUIT , PENYELESAIAN

Pada suatu hari *chewahhh* , korang naik bas mini untuk ke tempat kerja . Alaa , bas yang berhenti henti tuu , macam rapidkl tuu . Tak tau jugak ? Haa , yang macam ni laa .



Haa , tiba tiba korang tersedar yang korang tertinggal dompet @ purse kat rumah . Poket korang pulak ada habuk je . 1 sen pun takde , apatah lagi rm1 . Konduktor bas pulak da start kutip duit tiket . Makin lama , makin dekat ngan tempat duduk korang . Mesti panik kan ? So , apa korang kena buat ?

KENAPA KENA REJECT ?

Kalau korang perasan la kan . sekarang ni ramai sungguh penanam anggur a.k.a penganggur yang ada kat negara kita ni . Nak cakap takde kelulusan , nu haa , sijil bergantungan kat dinding rumah . Tapi tak dapat dapat kerja jugak . Zaman sekarang ni , penemu duga dah tak kisah sangat pasal sijil sijil ni kot . Diorang lebih suka tanya soalan kbkk budak sekolah yang agak mencabar minda korang nak menjawabnya . Berpeluh peluh jugak laa nak jawab . Jom kita tengok .


BOSAN DI LAMPU ISYARAT MERAH ?


Apabila korang berada di jalan raya, korang mesti akan berhadapan dengan lampu isyarat . Kalau lampu isyarat tu kaler hijau , korang boleh laa jalan dengan suka hatinya . Tapi , kalau kaler merah ? Wajib berhenti hokeh . Nak tunggu lampu merah tu bertukar kaler , sikit punya bosan derr . So , untuk menghilangkan bosan korang tu , aku ada beberapa cadangan yang boleh diguna pakai masa korang tengah tunggu tu .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...