Thursday, July 14, 2011

KEBURUKAN MEMAKAI CERMIN MATA

sekarang ni aku ada kat foodcourt poli . aku tengok , mamat cina depan aku ni dari tadi mengelap cermin mata dia . masuk kali ni , dah lebih 1jam kot dia lap cermin mata dia tu . ok , aku tipu .


aku terfikir , mesti kesian kan orang yang pakai cermin mata ni . macam macam masalah timbul . so , aku share laa sikit keburukan pakai cermn mata ni .

1 . kalau pakai cermin mata time tangkap gambar , mesti ada kilauan masa korang tengok gambar tu nanti . aku tak reti laa nak olah ayat ni . korang paham kan ?

2 . dalam mana mana game yang ada kat dunia , takde yang dibenarkan memakai cermin mata . tengok game bola keranjang , bola jaring , bola sepak , ada ke yang pakai cermin mata ?

3 . ada yang menganggap anda gila sekiranya memakai rayban pada waktu malam . aku pun nak cakap orang tu gila . matahari takde , panas pun tak , nak pakai rayban . gila ke ?

4 . tak boleh pergi menyelam . yea lahh . kalau nak pergi menyelam kan kena pakai gogel . mana boleh pakai dua lapis . sama jugak laa dengan rayban korang . tak kan nak pakai dua dua kan ?

5 . bagi yang rabun , kemungkinan untuk terlanggar pape dan jatuh amatlah tinggi kalau korang tak pakai cermin mata . kemungkinan orang gelak tergolek golek dan mengalami perasaan malu lagi laa tinggi .

6 . kalau muka korang berpeluh , nanti cermin mata tu melurut jatuh kat hidung . ala ala professor dumbledore dalam cerita harry potter tuh . :P

7 . bagi yang masih bergelar student dan tiba tiba terlupa bawak cermin mata , dah tentu tentu akan menyusahkan . tak nampak cikgu atau lecturer tulis apa kat whiteboard tu . nak paham apatah lagi .

8 . kalau pakai cermin mata time panas , kat pantai ke , kompem kompem akan ada sunburn kat kulit korang kan . dan secara otomatik , akan ada bekas kat sekeliling mata korang . haa . kan dah jadi panda tetiba . kah3 .

9 . kalau power bertambah , maka duit korang pun akan melayang . yea lahh . nak kena beli kanta yang baru kan . kalau tak , makin rosak laa mata korang tu .

10 . kebanyakan cermin mata adalah rapuh . senang jugak nak patah dan pecah . so , korang kena ada inisiatif untuk jaga cermin mata tu . kalau tak , melayang laa duit . :P

p/s : ada antaranya merupakan pengalaman sebenar cik aina :DD dia suruh bagi credit sebab aku tanya pendapat dia . tak cukup ngan tu , suruh aku promote blog dia pulak . "sila laa berkunjung ke blog cik aina untuk mendapatkan pelbagai info menarik terutamanya berkaitan sukan rowing . terima kasih !" nah hambek kau !

4 comments:

NoRiKoSteSrY said...

kurang hasammmmmmm. ikhlas ke x ha bg crdt kat aku tuh. hahah. eyt sport rowing bole pkai spektakel hokayy. gogel mnyelam tu ade yg ade power utk org rabun punye tau. bkan nak pgkah tau ini siryes. heheh. take note hokeyy.

nifi2408 said...

hello . aku terlebih ikhlas hokey . nampak tak banyak nama kau aku tagged tuu . haha . aku maksudkan cermin mata yang kaca kaca tuu . bukan gogel ke apa benda alah tuu . ekekeke :P

Gauss-Seidal said...

kecik hati aku baca post ni..:(

nifi2408 said...

alalaa Gauss-Seidal . jangan laa tacinx . nifi buat ni saje suka suka laa . :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...