Friday, July 29, 2011

BILA HUBUNGAN CINTA DILANDA BADAI

entry ni agak keperibadian sikit . opsss ! peribadi lerr . fikiran melayang kejap tadi . aku terfikir , nanti aku puasa sorang sorang , sahur sorang , bukak puasa pun sorang sorang . aku terfikir , nanti baju raya aku kaler apa . saiz dia sesuai tak ngan aku . aku ada terfikir jugak , inchek boyfie ajak teman dia pegi beli baju raya . aku dah berangan dah nak . . .

*cut it off eiyz . kau dah merapu . ok fullstop .*

ok . scene ni berlaku dalam realiti ni tau . cuba korang bayangkan . . .

gelpren : awak , saya dah buat blog ! dalam blog tu , saya dah ceritakan semua pasal kita tau .
boipren : apa yang awak tulis ?
gelpren : alaa . pasal kita laa . kita kenal kat mana . kenal macam mana . bila kenal . dari dulu sampai sekarang . sweet kan saya ni ? *blushing*
boipren : haha . betul betul betul . gelpren saya ni memang sweet pun . *sambil senyum senyum*

dah . dah . hentikan imaginasi korang tu sebelum melarat pulak . haa . macam tu laa cerita dia . tak payah cakap sape laa kan . tapi korang mesti tau . bukan aku nak hentam , sekadar memberi pendapat . aku pun buat macam tu dulu . tapi sekarang ni , semua entry yang macam tu , aku dah delete . tengkiu jugak kat ahmad amiruddin abdul halim sebab menceritakan pengalaman dia walaupun tak sama macam ni .

bagi aku , tak salah kalau nak memberitahu khalayak mengenai hubungan kita dengan pasangan . tapi , tak perlu laa nak canang canangkan kat dunia apa yang korang buat hari tu , pegi mana , dengan apa . rubbish tahu ! mungkin ada sesetengah orang yang akan menganggap tindakan korang tu adalah sweet , tapi aku rasa lebih ramai yang akan mengutuk .

bila dilanda masalah , gaduh sana sini , facebook + twitter dijadikan tempat meluahkan perasaan . tak ketinggalan blog . kan lebih baik kalau kita meluahkan perasaan kat tuhan kita ? kalau luahkan perasaan kat dunia yang kononnya tanpa sempadan ni , apa sangat laa yang korang boleh dapat . setakat komen , like kawan kawan ? kononnya dapat mengukur sejauh mana populariti korang ? ok . tu pendapat masing masing . aku tak boleh cakap pape .

kita kena ingat , kata kata tu satu doa . dan bila 44 orang yang mengutuk , tak mustahil apa yang dorang kutukkan tu akan menjadi kenyataan . nak menghadapi hentaman masyarakat sekeliling lagi , kan dah susah . bila ada problem macam ni , keluar laa ayat ayat yang tak sopan . marah sana , marah sini . mood pun dah tak ok . effect orang lain pulak tu .

so , jangan canang sangat laa ceritera cinta korang dengan pasangan . simpan sendiri dah laa . kalau nak berkongsi pun , biarlah bertempat . jangan over sangat . bukannya orang suka sangat pun , meluat ada lahh .       jaga batas batas yang dah digariskan , insyaallah hubungan tu akan kekal .

p/s : aku rasa entry aku ni serabut laa . tapi , aku nak publish jugak . takpe kan ? hehe .

2 comments:

putry arisa said...

betol3x.... lebih bek xpyh nak promote boyfrnd kt mane2... buang masa jew... sendri tahu suda... i absolutly agree with u... hihihihiih..
=)

nifi2408 said...

kann . macam kes KFCM ngan tunang dia sis elia tuh . yang tak tahannya tuh , even tengah bergolak pun , nak bagitau . simpan sendiri dah laa .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...