Monday, June 20, 2011

TIPS BAGI BUNGA

Mesti suka hati + gembira + seronok + bahagia + blablabla sangat lahh kalau dapat bunga . Nak nak dari orang tersayang + tercinta + blablabla lagi . Tapi , nak bagi bunga ni , bukan boleh main redah je . Silap silap kang dapat penampar .





1 . Pastikan takde lebah atau tebuan yang tengah sedap hisap madu kat bunga yang korang nak bagi tu . Bengkak pulak hidung kiut kapel korang tu . Terpaksa cari kapel lain pulak . Kan dah susah .

2 . Jangan bagi bunga dengan akar akar dia sekali . Walaupun sebenarnya korang nak tunjuk kesungguhan korang sanggup pegi petik bunga tu and bagi kat kapel korang . Kalau nak bagi ngan kaar akar jugak , letak dalam pasu . Ok laa sikit .

3 . Bagi laa bunga yang namanya sedap didengar dan sedap disebut jugak . Contohnya bunga mawar , bunga lili ke . Bunga bunga yang mengandungi perkataan tahi sangat sangat tak sesuwai .

4 . Bunga api atau bunga tayar yang tak berkaitan dengan tumbuhan adalah tidak relevan . So , jangan nak mengada ngada bagi kat kapel korang tu , konon nak buat lawak atau cari pasal . Tak pasal pasal ada yang koma nanti .

5 . Mengenakan bunga atau pun faedah atas bunga yang diberi kepada kapel sangat lahh tidak patut . Korang ni laki ke pondan ? Kalau tak nak berpatah arang dengan kapel , baik jangan buat .

6 . Jangan kenakan caj kepada bunga yang diberi kepada kapel korang tu . Korang ni ikhlas ke tak ? Dengan kapel pun nak berkira ke ? Baik tak payah bagi macam tu . Huhh ! Upzzz . terover . thee hee hee :P

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...