Saturday, June 18, 2011

PEREMPUAN PELUPA

kalau sebelum ni ada entry lelaki pelupa . kali ni ada entry pasal perempuan pelupa pulak . baru laa fair and square kan . huhu . lupa ni disinonimkan dengan orang perempuan . yang mengatanya pun , mesti laa orang lelaki . betul ke tak , korang buat laa kesimpulan sendiri erk :)





SITUASI 1 :
orang perempuan ni , kalau dah bermesyuarat kat tangga rumah rumah jiran sebelah , kompem lupa nak balik masak nasi , basuh pinggan , cuci baju . bila anak datang  cakap bapak suruh balik rumah masak nasi , baru laa terkedek kedek nak balik . tu kalau perempuan yang ikut cakap suami . kalau yang jenis endah tak endah ? kebuluq laa laki dia tu .

SITUASI 2 :
kalau diorang tengok ada sale murah , mula laa lupa diri . lagi lagi sale 50% , 70% , apatah lagi 100% (ok . yang ni aku tipu) . belek itu , nak beli yang tu . belek ni , nak beli yang ni . tapi diorang lupa , duit yang ada kat purse tuu tak laa cukup kalau nak beli semua yang diorang nak tuu . bila tak cukup duit kang , mula laa buat muka kesian mintak pinjam duit kat aku . upzzz !

SITUASI 3 :
diorang bukak tv , kononnya nak tengok cerita mexico time tu . tup tup iklan . iklan mengerempengkan badan pulak tu . lagi lagi artis yang jadi duta produk menguruskan badan tu . mula laa terpikir + berangan nak menguruskan badan jugak , sebijik macam artis tuu . tang yang diorang lupa , artis tu dah sah sah kurus . propaganda syarikat je tuu .

SITUASI 4 :
masa pergi shopping , tengah bizi pilih pilih baju ke , sayur ke , kasut ke , lupa terus kat anak . apatah lagi husband . kalau anak tu ada ngan bapaknya takpe . ni hilang terus haa . kang jadi kejadian culik kang , sapa nak tanggungjawab ? kau ?

SITUASI 5 :
langsung tak kenal ngan anak . laki sendiri pun dah tak boleh cam . yang ni , penyakit lupa yang paling kronik iaitu nyanyuk . biasanya terjadi dalam kalangan ibu ibu tua di hujung usia . so , nak elakkannya , jagalah kesihatan mental anda :)

2 comments:

Miss Y and Her World said...

situasi 1 tu selalu terjadi kat surirumah. haha. ;)

Muka Cantik Tak Guna Kalau Tak Kahwin

nifi2408 said...

MISS Y : betul betul betul :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...