Thursday, June 23, 2011

BAS MINI , TAKDE DUIT , PENYELESAIAN

Pada suatu hari *chewahhh* , korang naik bas mini untuk ke tempat kerja . Alaa , bas yang berhenti henti tuu , macam rapidkl tuu . Tak tau jugak ? Haa , yang macam ni laa .



Haa , tiba tiba korang tersedar yang korang tertinggal dompet @ purse kat rumah . Poket korang pulak ada habuk je . 1 sen pun takde , apatah lagi rm1 . Konduktor bas pulak da start kutip duit tiket . Makin lama , makin dekat ngan tempat duduk korang . Mesti panik kan ? So , apa korang kena buat ?



CARA 1 :
pura pura tidur . walaupun konduktor bas tu dah siram air sebaldi kat korang , korang pura pura tidur jugak . bila dah sampai , korang marah konduktor bas tu . lepas tu , blah macam tu je .

CARA 2 :
bagi tau kat konduktor bas tu bahawa bas yang korang naik tu kepunyaan nenek korang . so secara otomatik , korang  oleh naik bas tu secara free .

CARA 3 :
bila konduktor bas dah nak dekat , cepat cepat tekan loceng dan keluar dengan selamba . tunggu selama 2 atau 3 saat , lepas tu naik balik .

CARA 4 :
keluar melalui tingkap bas dan naik ke atas bumbung bas . sape suruh gatai tak bawak dompet . nasib laa . mati katak , aku tak tau erk .

CARA 5 :
sembunyikan diri korang kat tempat yang strategik . contohnya , bawah kerusi . tak pun , tempat letak barang . pastikan badan korang kecil sebelum membuat aksi ini .

p/s : bernas tak idea aku ni ? bernas kan ? kan ? kan ? ok . sila kick aku beramai ramai =.="

9 comments:

NUR AIN AZMAN said...

yes, batoooooooooolllllllll :)

p/s : tlg aen leh ?

http://offi cialaenlicious. blogspot.com/20 11/06/life-is-s o-colorful-phot o-contest.html

nifi2408 said...

done cik ain :)

nursya'idawahina sa'aban said...

hakhak..goda pakcik bas tu..!!wkakaka..xpun bt mate cumell mcm push in da boot..alalala =)

lella lala walaa said...

buat xnmpk condctor bas 2 blh x ? tak pon, buat2 gila .. HAHAA

peace :)

Terbelog said...

no 2 tu blh try haha

hatikubaik-mohdhazlan Dreadlock said...

haha ..blh try

nifi2408 said...

@nursya'idawahina sa'aban : boleh dipraktikkan jugak tu ! :D

@lella : buat gila tu boleh diterima . kah3 :D

@terbelog : haha . sanggup ke ? :P

@hatiku baik : kalau kena tangkap ke , jangan salahkan nifi ok :P

M Fizan said...

pinjam lar orang sebelah..hehe

nifi2408 said...

@fizan : cadangan yang paling bernas . :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...