Wednesday, June 1, 2011

10 PEKERJAAN YANG PALING TERUK

korang tau tak 1 mei setiap tahun merupakan hari pekerja ? for sure tahu kan ? coz hari tu semua cuti ! kan ?  kalau tak tau tuu , mungkin masih berstatus baby , kanak kanak , orang gila . tak pun masih bergelar pelajar . so , kali ni aku nak tunjuk kat korang 10 pekerjaan paling teruk kat dunia ni . jom !



- Pekerja pelabuhan
melakukan kerja fizikal rutin dan penyelenggaraan rig minyak dan paip di laut .

- Penebang
menebang , memotong , dan mengangkut kayu untuk diproses menjadi kayu , kertas , dan produk kayu lain .

- Pekerja barang besi
membina rangka bangunan , jambatan , dan struktur yang lain .

- Petani susu
mengambil bahagian dalam kegiatan yang terlibat dalam memelihara ternakan untuk pengeluaran susu .

- Tukang las
menyambung atau membaiki permukaan logam melalui pelaksanaan panas.

- Pengumpul sampah
mengutip sampah dan membuangnya ke tempat yang sepatutnya .

- Pemandu teksi
menjalankan teksi di jalanan dan mengambil serta menghantar penumpang ke destinasi yang diminta .

- Pekerja pembinaan
membantu pekerja pembinaan perdagangan dengan melakukan pelbagai tugas yang memerlukan kerja fizikal .

- Pembaca meter
mengendalikan utiliti meter , dan merekod penggunaan pengguna .

- Penghantar surat
menghantar surat ke alamat yang sepatutnya .

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...