Thursday, May 26, 2011

CONTOH PENCEMARAN YANG SANGAT TERUK

dunia kita ni , makin lama makin tua .
makin banyak jugak laa perubahan yang berlaku .
kalau dulu cantik , bersih , udara pun fresh ,
sekarang ni sesak nafas . sungai pun kotor .
macam macam laa pencemaran yang ada .
kalau nak tau , tengok gambar kat bawah ni .


macam mana laa dorang boleh duduk dalam persekitaran yang macam ni . bau dia . especially time hujan . terdedah dengan penyakit lagi . isk3 .


see . nak lalu pun susah . penuh satu kolam . tapi nampak cantik pulak kan ? err . dari sudut inchek photographer je ok . wakaka . :D


rugi kan . ikan ikan tu mati macam tu je . pakcik ni pun terdedah kat bahaya . mana laa tau ikan ikan tu beracun ke . kan ?


ok . yang ni , aku pun tak tau nak cakp . banyak gila . makcik ni kompem dah jadi jutawan kan sekarang ? huhuh .


yaikzzz ? asal kuning je ? geli tengok .
*dalam hati : ada makcik terjatuhkan serbuk kunyit seguni kot . ekekeke :D *


kesian tengok ikan ikan ni . mati macam tu je .
pakcik ni pun , risiko terkena penyakit kulit .


jerebu yang sangat teruk .
sape laa yang tahan macam ni .
kalau hari hari macam mana ?


astagha . boleh buat kolam pulak bebudak ni .
bahaya laa korang ! sakit baru tau !
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...