Sunday, February 27, 2011

cArA beRmAin suDoKu

aku selalu bawak buku sudoku aku..
and bila aku tengah syiokkk2 selesaikan sudoku tu..
mesti ade je orang yang tegur..


"waaa..sudoku.."

"macam mane ehh mainnya..??"


"boleh ajarkan tak..??"


"aku teringin nak main..tapi tak pandai aa.."



hehh..macam2 version laa..
so..,kat bawah ni..
antara arahan2 yang korang kena baca before main..
aku dulu pon bodoh jugak..
berkali member cina aku ajar..
aku tengok bapak aku main..
tapi still tak boleh paham..
last2..,
aku pikir..
punye laa pikir..
dapat jugak laa conquer game ney..
hahah.. *gelak bangga*


Sudoku dimainkan dalam 9x9 kotak yang dibagi dalam 3x3 kotak kecil (sel) yang disebut "area"..
Sudoku dimulai dengan beberapa sel yang sudah terisi dengan angka..

Tujuan permainan Sudoku adalah mengisi sel-sel yang kosong dengan angka antara 1 dan 9 (setiap sel hanya 1 angka) sesuai dengan petunjuk berikut:

1. Angka hanya dapat muncul sekali dalam setiap baris..

TAK BOLEH..
BOLEH..
2. Angka hanya dapat muncul sekali dalam setiap kolum..

TAK BOLEH..
BOLEH..
3. Angka hanya dapat muncul sekali dalam setiap area..
TAK BOLEH..
BOLEH..
p/s : senang cakap laa..dalam setiap kotak..dalam setiap baris..and dalam setiap kolum..kene ade 1 nombor je..selamat bersudoku.. :)

1 comment:

AdEk M@nJa said...

masih x faham lagi .. huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...