Saturday, October 30, 2010

rAgUt..

LoGhAt..

tibe2 pulak timbul persoalan..,loghat negeri mane yg paling elok..loghat utare atau loghat pantai timur..??ok ni contoh ayat :



...dia pergi ke rumah jiran untuk mencari emaknya tetapi setelah sampai di situ didapati emaknya tiada...




bile dtranspomkan ke loghat utara :




...dia pi ghumah jire nak caghi mak dia..,pi pi mak dia tak dak..




bile ditranspomkan ke loghat pantai timur pulak :




...dio gi ghumoh jire nok caghi mek dio..,gi gi mek dio tak dok..




kesimpulannye..,loghat pantai timur adalah lebih elok..ye laa..tak mungkin pipi mak die takde..kalo gigi takde tu boleh laa kire logik..kan..??kan..??hahah..




kEbAiKaN bERsEnAm


macam2 penyakit orang zaman skrg ni..so..,utk seimbangkannye..,amalan bersenam sangat2 laa digalakkan supaye dapat mjadikan badan sihat dan cergas sekaligus menyebabkan minda mjadik lebih cerdas..[ape rq merapu malam2 ni..haihh~]so..antare kebaikannye~~


[1] kalo korang mati nanti..,korang akan mati sbg orang yg sihat.. :)

[2] selain mempunyai kemampuan kewangan..,mengukuhkan lg bahawasanya korang adalah mampu utk berkahwin lebih dr satu..hahah.. :D

[3] bg kaum bapak..,dpt menghindarkan diri dr aktiviti2 kat kedai kopi..

[4] dpt menjauhkan diri dari berlonggok dgn kak tipah..,kak kiah..,kak yam dan bemacam2 kak lg lahh.. :D

[5] dpt mengekalkan kontur badan..so tak de lahh alasan laki korang nak kawen lain..kan..??kan..??

[6] alaa..bukannye kene kuar belanje pon kalau kuar bersenam..jogging pusing keliling rumah pon kire bersenam jugak ape..?? :)

KeTuA NeGaRa

pak malau : kalo laa aku jadik ketua sesebuah negara..,aku tak kan biarkan negara aku dijajah..

inchek kambing : bagus~!bagus~!

pak malau : aku akan lindungi rakyat aku~! aku akan perkukuhkan negara~! pertahankan negara aku~!

inchek kambing : bersemangat sungguh beliau ni..

pak malau : bila negara dah kaya..rakyat dah makmur..negara dah kuat..[diam jap]

inchek kambing : [ape lagi laa die nak cakap ni..]

pak malau : haa..bile negara dah kuat..,buleh lahh jajah negara lain pulak..

inchek kaming : [ade yg makan rumput gak kang]


*p/s : hargailah negara kita~! satu~~~malaysiaaa~!!hahah..[kesengalan melanda]

zAmAn jEpUn

pada suatu hari..


tok : tok nak cerita pasal zaman Jepun dulu..

cucu : cerita laa tok..tak sabar nak dengar.. =.="

tok : tok dulu penah tampar askar Jepun taw..

cucu : waa..berani laa tok ni..

tok : ya~! berani krn benar~!

cucu : lepas tu apa jadik tok..?? tok bunuh askar Jepun tu ke..??

tok : tak lahh..askar Jepun tu tampar atok balik..


* err..saje2 letak post ni..hahah.. ^^
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...