Sunday, October 31, 2010

mOtOnG..

kat satu kampung ni ade laa spasang suami isteri yg sgt bahagia..diorang ni ade sbuah ladang getah yg tletak di sebelah lebuh raya..si suami sgt malas mengerjakan ladang tsebut..oleh itu..,die bg ladang tsebut kpd pendatang asing utk mengerjakannye..suatu hari..,semua pendatang asing yg bekerja di ladangnye telah ditahan oleh pihak polis..ladangnya tbiar macam tu je..

isteri : bang..barang dapur dah habis..pegi laa beli..

suami : yea laa syg..


selang sebulan..


isteri : bang..barang dapur dah nak habis ni..tinggal segantang je beras yg tinggal..nak pegi beli..,duit pulak takde..

suami : takkan laa duit simpanan kite dah habis semuanye..??

isteri : habis~

suami : esok tpakse laa abg g motong getah nampak gayenye..


keesokan hari..


si suami mengasah pisau toreh yg tak digunakan selame beberape tahun dan kemudian menunggang moto kapcainye dgn bhati2 ke ladang getahnye..utk ke ladangnye..,die terpakse melaui lebuh raya..tibe2..,si suami ni tnampak signboard yg bertulis.."DILARANG MEMOTONG"..die pon pulang ke rumah..


isteri : haii..sekejapnye menoreh..??

suami : dilarang memotong hari ni..


p/s : hahah..getah da nek weyhh~!!mari laa kite beramai2 balik ke kampung menoreh getah ye..takde laa sesak sgt kl ni..hahah..

Saturday, October 30, 2010

rAgUt..

LoGhAt..

tibe2 pulak timbul persoalan..,loghat negeri mane yg paling elok..loghat utare atau loghat pantai timur..??ok ni contoh ayat :



...dia pergi ke rumah jiran untuk mencari emaknya tetapi setelah sampai di situ didapati emaknya tiada...




bile dtranspomkan ke loghat utara :




...dia pi ghumah jire nak caghi mak dia..,pi pi mak dia tak dak..




bile ditranspomkan ke loghat pantai timur pulak :




...dio gi ghumoh jire nok caghi mek dio..,gi gi mek dio tak dok..




kesimpulannye..,loghat pantai timur adalah lebih elok..ye laa..tak mungkin pipi mak die takde..kalo gigi takde tu boleh laa kire logik..kan..??kan..??hahah..




kEbAiKaN bERsEnAm


macam2 penyakit orang zaman skrg ni..so..,utk seimbangkannye..,amalan bersenam sangat2 laa digalakkan supaye dapat mjadikan badan sihat dan cergas sekaligus menyebabkan minda mjadik lebih cerdas..[ape rq merapu malam2 ni..haihh~]so..antare kebaikannye~~


[1] kalo korang mati nanti..,korang akan mati sbg orang yg sihat.. :)

[2] selain mempunyai kemampuan kewangan..,mengukuhkan lg bahawasanya korang adalah mampu utk berkahwin lebih dr satu..hahah.. :D

[3] bg kaum bapak..,dpt menghindarkan diri dr aktiviti2 kat kedai kopi..

[4] dpt menjauhkan diri dari berlonggok dgn kak tipah..,kak kiah..,kak yam dan bemacam2 kak lg lahh.. :D

[5] dpt mengekalkan kontur badan..so tak de lahh alasan laki korang nak kawen lain..kan..??kan..??

[6] alaa..bukannye kene kuar belanje pon kalau kuar bersenam..jogging pusing keliling rumah pon kire bersenam jugak ape..?? :)

KeTuA NeGaRa

pak malau : kalo laa aku jadik ketua sesebuah negara..,aku tak kan biarkan negara aku dijajah..

inchek kambing : bagus~!bagus~!

pak malau : aku akan lindungi rakyat aku~! aku akan perkukuhkan negara~! pertahankan negara aku~!

inchek kambing : bersemangat sungguh beliau ni..

pak malau : bila negara dah kaya..rakyat dah makmur..negara dah kuat..[diam jap]

inchek kambing : [ape lagi laa die nak cakap ni..]

pak malau : haa..bile negara dah kuat..,buleh lahh jajah negara lain pulak..

inchek kaming : [ade yg makan rumput gak kang]


*p/s : hargailah negara kita~! satu~~~malaysiaaa~!!hahah..[kesengalan melanda]

zAmAn jEpUn

pada suatu hari..


tok : tok nak cerita pasal zaman Jepun dulu..

cucu : cerita laa tok..tak sabar nak dengar.. =.="

tok : tok dulu penah tampar askar Jepun taw..

cucu : waa..berani laa tok ni..

tok : ya~! berani krn benar~!

cucu : lepas tu apa jadik tok..?? tok bunuh askar Jepun tu ke..??

tok : tak lahh..askar Jepun tu tampar atok balik..


* err..saje2 letak post ni..hahah.. ^^
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...